vrijdag 29 mei 2020

 20-Gedicht
      In een tijdschrift zag ik deze afbeelding. Vond die zo mooi, dat ik die met aquarel nageschilderd heb. Het rijmpje is een variatie op een oud poëzie-vers.

 
 21-Met vingers verven
      Daar wilde ik me even op uitleven. Helaas schoot er een dot magenta links op het papier en daar is dus dit door ontstaan.

  
22-Driehoek
     Rechtsonder staat de naam van degene die deze krabbel maakte. Al heel lang heb ik die afbeelding in het heel klein. Eerst groter gemaakt en wat aangepast aan mijn wens en daarna met Micron-pen 0.1 het figuur Paradox ingetekend.

23-Blauw
     Dat is niet bepaald m'n lievelingskleur! Als je de tekst leest, zul je dat wel begrijpen. De charmante dame heb ik gemaakt van een willekeurig verscheurde reclamebladzij uit een tijdschrift. Aan de verkeerde kant gescheurd en dan maar zien of je van de stukjes van de goede kant een figuur kunt samenvoegen. De haren waren franjes aan een kleed en de hoed was de ring om een vinger.

6 opmerkingen:

  1. Oh, heb je een originele schets van Paul Klee? Ik houd erg van zijn stijl.. Je hebt er iets heel moois van gemaakt.
    Leuk hoe je blauw hebt uitgewerkt. Het is juist wel één van mijn favoriete kleuren,maar daarom des te leuker om eens de andere kant van blauw te ontdekken!
    Pagina met gedicht vind ik ook heel geslaagd.
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou nou nou, jij maakte al gauw, iets met het weekwoord blauw ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig om te lezen dat je niet van blauw houdt (het is een van mijn lievelingskleuren). Des te knapper dat je zoiets moois hebt kunnen maken! Wat een geweldig idee om een bladzijde aan de verkeerde kant te verscheuren! Dat idee ga ik proberen te onthouden ;-).
    De uitwerking van Gedicht straalt een enorme rust uit, het is een mooi contrast met het vingerverven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappige tekst ;-) Iedereen heeft z'n eigen gedachtes bij een kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful elaborations! Delicate the poem with the watercolor leaves...It' fun to test ourselves with such different themes!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De afbeelding van gedicht vind ik erg mooi. Jammer dat het me niet lukt om het plaatje te vergroten, ik kan het gedicht niet goed lezen.
    De afbeelding van vingerverven vind ik fantastisch. De energie spat er vanaf! En tja, rood is mijn lievelingskleur...
    De driehoek van Paul Klee is prachtig, wat heb je dat mooi strak getekend.
    En ja, ook voor mij is blauw niet mijn favoriete kleur. Hemelsblauw, korenbloemblauw, op de plekken waar ze horen (in de lucht en op de bloem) vind ik dan weer wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen