maandag 15 februari 2021


 Al een tijdje is m'n gehaakte vest klaar. Nu dan de foto ervan. Het ontwerp is afkomstig van Christine Hadderingh. Zij ontwierp er een driehoek-omslagdoek mee. " History of trees" noemde ze die. Naar een boek wat ze gelezen had. Ze maakt veel meer prachtige ontwerpen.                                                                  Een driehoeksjaal had ik niet nodig en dus kwam ik op het idee om met dat patroon een vest te maken.


Op een doorschijnend vel van een fotoalbum aquarelleerde ik wat bladeren. Dat papier werkt niet zo makkelijk.
Op het blad eronder heb ik ook wat bladeren aangebracht. Eerst had ik een zwarte vlek onderaan en later heb ik een theezakje over de bladzij uitgeknepen. Toen de bladeren erop stonden heb ik de ondergrond wat bijgewerkt.
Het half-doorschijnende papier ligt op de bladzij. De onderkant heeft nu ook wat zwarte vlekken gekregen.

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig vest is dit geworden zeg, heel mooi patroon
    en knap dat je er zelf een vest van hebt gemaakt.
    Wat geeft de aquarelverf op zo'n doorzichtig tussenblad
    van een fotoalbum een grappig effect. Het lijkt me inderdaad
    niet makkelijk schilderen op dat gladde materiaal maar het
    droogt uiteindelijk wel erg mooi op , bijzonder om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi vest is het geworden, lekker warm!
    Komt nu goed van pas :)
    Wat creatief, lijkt me niet makkelijk, die tussen bladen zijn zo glad, extra knap dat je plannetje uiteindelijk gelukt is. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtig vest in hele mooie kleuren.
    En wat een leuke creativiteit met de fotobladen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk warm vest! Altijd zo fijn om even aan te schieten als je naar buiten gaat, vind ik.
    De geschilderde bladeren dwarrelen over het papier; heel mooi gedaan en gaaf met die tussenbladen!

    BeantwoordenVerwijderen