zaterdag 11 april 2020

5220

 week 1-hexagon
             Omdat ik bij week 8 "ingestroomd" ben en het niet leuk vind de eerste 7 te missen, post ik er nu steeds eentje van de eerste 7 bij.
Wat te doen met hexagon? Borduren, haken, plakken , tekenen? Het werd tekenen met zentangle-motieven.

week 13-calligrafie
               Nog meer hersenbreker ! Hoewel ik calligrafie prachtig vind en dat enorm bewonder, bak ik er zelf niks van. Zodoende heb ik me er niet aan gewaagd. Lege bladzijde in mijn boek. Wie weet, later nog eens of misschien lettertekenen waar ik me af en toe mee bezighoud?


week 14-stempels
              Dat is wel iets voor me. Zelf stempels maken van gummen vind ik erg leuk. Af en toe maak ik er weer eentje. Op deze bladcirkelzijde staan de stempels die ik tot nu toe gemaakt heb. Het middelste is een linosnede. Helaas vergat ik om die in te inkten met drukinkt. Met stempelinkt werd het veel te licht. En ja, met stempelen kun je het niet opnieuw doen.........


week 15-cirkel
              Van allerlei materialen heb ik cirkels gesneden. Om er een geheel van te maken koos ik voor een paarse kleur. Steeds 3 op elkaar om de structuur te benadrukken. Wat er mis ging met foto's maken, begrijp ik niet. Na 5 pogingen bleek dit nog het beste resultaat. Toen vond ik het tijd om te stoppen. Jammer.

10 opmerkingen:

  1. Je hebt het druk gehad met Crea 5220! Stuk voor stuk prachtige uitwerkingen; erg leuk om te bekijken...
    Misschien is het wel wat om bij kalligrafie gewoon gebruikt te maken van internetafbeeldingen...
    Je laatste thema vind ik zò mooi! Ondanks dat je niet tevreden bent met de foto, is de uitwerking zo gaaf en toch wel goed te zien hoor..
    Fijn paasweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je bericht zo vin ik nog eens een ander blog ik ga je volgen fijne dagen liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je ook mee bent gaan doen met onze Crea 5220! Het is iedere keer weer fijn als iemand besluit mee te doen, want ieder heeft toch wel haar eigen manier van werken en denken en daardoor kunnen we elkaar inspireren en genieten van al het moois dat is gemaakt!
    Je bent flink aan de slag gegaan, leuk dat je ook de eerste weken meeneemt in je uitwerkingen.
    Het idee van de letters in de hexagons vind ik mooi, misschien dat ik dat een keer van je ga lenen (als het mag ;o)
    Misschien dat je bij Calligrafie iets kunt doen met uitgeknipte gecalligrafeerde letters? Maar lettertekenen is natuurlijk ook heel mooi!
    Zelf stempels maken.... wat heb je een mooie! Mijn favoriet is de stempel met de blokjes :-)
    Je boekbladzijde is goed gelukt en het bruidspaar heb je schitterend versierd. Mooi ook dat bij die opdracht de tekst van de boekbladzijden nog net te zien is.
    Geweldig dat je voortuintje vierkant is, dat kwam nu goed van pas.
    De uitwerking van Geel vind ik schitterend bedacht! Wat een leuk idee om sommige woorden te vervangen door plaatjes!
    En tot slot nog de strepen; ik vind zwart-wit altijd een mooie combinatie dus alleen al daarom vind ik dit een mooie uitwerking ;o)
    Leuk idee om verschillende materialen tot strepen om te vormen.
    Nomaals, reuze leuk dat je mee doet met onze uitdaging!
    Ik zet je op de wekelijkse lijst met deelneemsters en hoop dat er nog meer mensen je blog weten te vinden!
    Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zijn deze uitwerkingen Nel, leuk dat je de
    eerste die je genist hebt alsnog voltooid.
    Erg mooi je eigen stempels die je hebt gemaakt.

    Fijne Paasdagen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je ook even op mijn site bij de lijst gevoegd,
      zodat meer mensen je kunnen vinden.

      Verwijderen
  5. Wat goed dat je ook nog aan het inhalen bent.
    Ik vind de stempel van de veer heel leuk. Ik heb dat steeds nog in gedachten om ook eens te doen maar dat is wel heel priegelig om te doen en misschien heb ik daar niet de juiste gutsen voor. Die van jou is heel mooi en zet me aan om ook eens te proberen.
    Erg mooi wat je deze week allemaal laat zien, heerlijk hè al die verschillende woorden om wat mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke uitwerkingen, de stempels zijn mijn favouriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke uitwerking :)
    Zag dat je ook mee doet :)
    Ik zal je aan mijn lijstje toevoegen, nog een fijne dag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, leuk, een heleboel onderwerpen van de Crea 5220! Ik ga je toevoegen in 't lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elk nadeel heb z'n voordeel, toch? Al dat binnenzitten in isolatie geeft je de tijd om meerdere weken in te halen. Je gaat snel hoor. Ik vind je zeshoeken heel erg mooi. Zentangle, daar ga ik me ook eens in verdiepen...

    BeantwoordenVerwijderen