zaterdag 25 april 2020

5220

02-rood
    Een (niet-door-mij) geborduurd servetje. Roder kon ik niks vinden. Rood dmc-garen heb ik zelf en een naald tekenen was niet zo moeilijk.

16-groen
     Wel toevallig dat na rood nu groen komt. Deze aquarel lag zó voor de hand toen de boom weer helemaal groen werd. Daar word ik elk jaar weer blij van: die mooie lichtgroene kleur van de Salix Sepulcralis (je zal maar met zo'n naam door 't leven moeten).
De aquarel had ik op briefkaartformaat gemaakt. Te klein in m'n boek. Op hetzelfde formaat dan de tekst geschreven en die ernaast geplakt.





17-woorden. Al een tijdje had ik deze zinnen apart gehouden, omdat ik ze heel mooi vind. De ondergrond is eerst met paarse aquarelverf gedaan, daarna met groene distress-inkt over een lettersjabloon.


6 opmerkingen:

  1. Wat heb je de treurwilg, Salix Sepulcralis, mooi gemaakt. Sépulcre in het Frans betekent graftombe. En de treurwilg in het Frans is Saule Pleureur (huilende wilg). Zouden ze daarom zo vaak op een begraafplaats staan? Er staat er trouwens een hele mooie in de tuin 2 huizen verderop bij mij. Het groen licht gewoon op tot bijna fluorescerend als hij blad begint te krijgen. Je hebt het mooi weergegeven. Met een prachtige schaduw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig deze drie uitwerkingen, en wat je de tekst
    bij groen prachtige geschreven, en zo samen met de
    aquarel die je hebt gemaakt van de Salix Sepulcralis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi servetje... het lijkt wel een schoollapje! Rood is niet zo mijn kleur, maar dit vind ik toch wel heel mooi.
    De pagina in groen is zo mooi! Leuk hoe je de lettertekst hebt vorm gegeven, dat is best lastig om netjes te krijgen lijkt me...
    Ben je nu helemaal 'bij'?
    Het is handig om soms dingen van tevoren weg te leggen hè.. Wat een mooie woorden/uitspraken heb je gebruikt voor week 17.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je weer 'bij' bent. Wat een mooie servet, om te bewaren ☺
    Heel mooi je uitwerking in groen, prachtige aquarel.
    De bovenste zin van woorden spreekt me zeer aan en de ondergrond is ook al zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, je bent weer helemaal bij, mooi dat je bij het servet het garen en een naald hebt toegevoegd. Het groene is ook prachtig en mooie woorden zijn het bewaren waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie uitwerkingen én je bent weer helemaal bij :)
    Ik vind die geborduurde lapjes altijd zo schattig, gewoon voor de heb ;)
    Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen