woensdag 5 mei 2021


Vorige week was het Koningsdag en gelukkig konden we buiten koffie drinken. Natuurlijk moest er een oranje-tompouce bij.

 

Er viel die week meer te genieten. Zoals van deze langhoornschapen langs de snelweg. Ik vond ze heel bijzonder. Hoe hun officiële naam is, heb ik niet opgezocht. 


Een paar dagen later zag ik deze wei vol koeien. Kennelijk was het gras erg lekker! Zo grappig, dat er precies midden op de voorgrond een rood-bonte koe stond.


 
Het allerleukst vond ik dit: een meerkoetenpaar met 3 pas-uit-het-ei-gekropen kuikens. Tot m'n verrassing kwamen ze uit het water de kant op en gingen op anderhalve meter van m'n voeten eten. Zo kon ik ze fotograferen en van dichtbij zien hoe de ouders eten zochten en hoe de kuikens dat uit de oudersnavels pikten. Ik vond het wel heel spectaculair! De eerste keer van m'n leven dat ik dit te zien kreeg.


5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie week Nel, ja de natuur en dieren-wereld kwam weer tot leven (het stads-centrum helaas ook... zó druk...! Brrr!) Die rode koe op de voorgrond vind ik geweldig en wat bijzonder dat meerkoeten-gezin aan je voeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, de tompoucen lachen me toe... ik zou er spontaan trek in krijgen! Maar gelukkig hadden wij ze ook op koningsdag. Ja, je kon toen best met een trui aan buiten koffie drinken. Het was een mooie week i.t.t. tot de kou en regen van dit moment.
    Ik denk dat de koeien heel blij waren met het verse groene gras.
    De lente is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het was prachtig weer op Koningsdag, gezellig dat jullie
    buiten hebben genoten van de oranje tompoucen en een heerlijk
    kopje koffie. Mooi wat je allemaal onderweg bent tegengekomen,
    en met zo'n fraaie blauwe lucht erbij krijg je prachtige foto's.
    Grappig inderdaad dat de rode koe toevallig zo in het midden stond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleine meerkoetjes zien er superschattig uit. Maar als koeienliefhebster val ik voor de foto van al die koeien in de wei; wat een prachtig gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen