zaterdag 19 december 2020

29-ster Voor deze sterren heb ik goudverf gebruikt. Eerst wilde ik de vormen uit goudpapier knippen, maar dat papier was zo dun dat het geen succes werd.


33-bladeren  Blad van een braamstruik. Eerst gedroogd  en daarna geborduurd met gouddraad , pailletten en kraaltjes.

Het borduren van gedroogd blad heb ik eerst geoefend totdat het lukte, want het leek me bijna onmogelijk. Achteraf bleek dat echt mee te vallen.



 
35- foto transfer.  Op de foto heb ik doorzichtig breed plakband geplakt. Daarna de foto een kwartier in lauw water geweekt en toen voorzichtig het papier afgewreven zodat de afbeelding alleen nog op het plakband stond. Het geheel opgeplakt.           Erg succesvol vind ik het niet. Ook nog andere manieren geprobeerd, maar dat werd ook niks.

 

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sterren, past helemaal bij deze tijd. En die geborduurde bladeren, dat zal een lastig klusje zijn geweest. Ik heb wel eens op verse bladeren geborduurd, dat was ook al knap lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een inhaalslag aan het maken! Tjonge, dat lijkt me echt heel lastig om op gedroogde bladeren steekjes te maken...
    Je derde foto kan ik niet zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat je weer drie thema's hebt ingehaald, d sterren zijn
    prachtig geworden net als je geborduurde bladeren.
    Ook ik kan je derde foto niet zien jammer genoeg.
    op naar de volgende thema's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopsa, je doet gewoon drie thema's tegelijk! Ik heb al vaker gezien dat men op gedroogd blad heeft geborduurd. Het lijkt mij lastig, maar misschien moet ik dat toch ook maar eens proberen. Je sterren zijn mooi geworden. Twee dezelfde vormen en toch heel anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig geweest, mooi.
    De derde foto is hier ook niet te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I think it was very difficult to embroider the leaves .. A nice effect, though ..
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen